צביקה כהן: "אנחנו בתהליך מדהים עם מנהלי הסמינרים שהפנימו את בעית האפליה"

    ישראל פריי 3 Comment on צביקה כהן: "אנחנו בתהליך מדהים עם מנהלי הסמינרים שהפנימו את בעית האפליה"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק החינוך החרדי, צביקה כהן, התראיין הערב לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית", והביע דעות נחרצות בסוגיות בוערות שעל סדר היום. מרכז דבריו נסובו סביב המאבק שמנהלת העסקונה החרדית נגד המחוז החרדי במשרד החינוך: "בא נתייחס רגע לפרקטיקה של החיים. אין ספק שאם משרד החינוך מתערב בתכנים, זה כרגע הטרנד, ערב חנוכה, השמירה על פח השמן הטהור, ואנחנו לא נותנים יד ולא נאפשר דבר כזה".

    "יחד עם זאת צריך להבין, מה פתאום יצא והתפוצץ הנושא הזה. בואו נזכור, יש בנות צדיקות שלא התקבלו לסמינרים, שבפועל משרד החינוך ניסה לעזור לעירייה לשבץ אותן. ואז שמו את הגורמים האלו, המנהלים והעסקנים בצד וניסו לעזור לבנות הצדיקות האלה, האם יכול להיות שזאת הנקודה? אותנו זה מדאיג".

    " אם ח"ו מתוך המהלך ה"קדוש והטהור" שמדברים שצריך להחליף, מתכוונים למנוע את התיקון הזה, לא ניתן לזה יד. חייב להגיד בכנות: אני לא יודע אם יש התערבויות בתכנים, ואם יש, צריך להפסיק את מחול השדים הזה. אבל צריך להבין, הכל תלוי בתוקף ובסמכות שמקבל המחוז משר החינוך. זה תלוי בהסכמים של נציגינו עם שר החינוך, לאיזו רמה נתתם לו סמכות. אין משמעות למי יושב במחוז, ראובן שמעון לוי או שמעוני".

    "בזאת תבחנו", אם נחריג את ועדת השיבוצים מאותו אדם שיכנס לתפקיד ויהיה לטעמכם. אם אתם מעוניינים בהמשך האפליה – תתנגדו. . אנחנו לא ניתן להחזיר את הגלגל אחורה, לתת לחתול לשמור על החלב. בסיפור של אפליה אין מי שיתמוך היום. אפילו מנהלי הסמינרים הפנימו, ונמצאים בתהליך מדהים של שיתוף פעולה".

    בהמשך התייחס כהן למכתב שהוציאה הנציגות החרדית בעירייה נגד פתיחת מתנ"ס בקריית יובל בירושלים, וגם כאן, התחדדו חילוקי הדעות בין יהדות התורה לש"ס: "ברור לנו שבית ספר מכובד קום יקום בקריית יובל, זה צורך בסיסי שבסופו של דבר יתקבל. בכל שכונה מעורבת צריך לקום בית ספר חרדי", אך לצד ההבנה וההזדהות עם דרישות הנציגים בקריית יובל, מתח כהן ביקורת על עמיתיו: "איפה ראיתי את שותפים שלנו בנושאי מוסדות החינוך בהר חומה, בקטמון או בגבעת זאב?!.

    "הרי ההבדל בין קריית יובל לשכונות האלה הוא תהומי. בעוד בקריית יובל אמנם מגיע להם, אבל מדובר בעניין של נוחות, שלא יצטרכו להיטלטל משכונה לשכונה – אצל ילדי קטמון מדובר בפיקוח נפש, הרי מדובר בילדים נפלאים למשפחות מסורתיות שהחליטו לשלוח למוסדות תורניים, פה אני רוצה לראות מלחמת עולם. אלו הם נושאי הליבה האמיתיים של ירושלים". סיים כהן.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      צביקה, אתה יודע שהרבה אוהדים את הנינוחות שלך, תגובותיך שקולות. ואתה מנהל שיח נעים. יש כמה כמה ניגודי אינטרסים, חושך ואור מעורבבים, ונשמח שתגיעו לעמק השוה – כל החוגים והחוגגים…

    2. 2

      בס"ד

      צריך להבין איך קורה שהרב צביקה הממונה על תיק החינוך,שישב רק לפני כמה ימים בכינוס עם הרבנים ומנהלי מוסדות עדיין משאיר את השאלה אם מתערבים בתכני לימוד בצורה פתוחה?
      הרי היו שם רבנים ומנהלים חשובים שהציגו את העובדות שחווים עובדי ההוראה יום יום, יש דברים כתובים בחוזרים ונהלים של משרד החינוך בעניין שגם מופיעים בין השאר גם באתר משרד החינוך, ויש התבטאויות של מנהל המחוז שיצאו כבר לפרהסיה, ואת כל זה מי שמופקד על תיק החינוך בירושלים כשנתיים עדיין לא יודע ועדיין צריך להיבדק?
      לומר "אינני יודע" זה מראה על ריחוק והתנתקות מנושא שחשוב לספרדים ואשכנזים כאחד.
      והנסיון לברוח מהאחריות אל המפלט הקבוע של ההתבכיינות אפליה,אפליה(שאכן קיימת וצריך לטפל בה בדרכים ראויות!), זה זלזול באינטלגנציה של קודם כל הציבור הספרדי, ואין ספק שהציבור היום מפוקח ולא יקנה שוב ושוב סחורה משומשת זו.
      גם לבא ולהגדיר את העמידה בפרץ כ"טרנד" זה מונח שיוצר זילות כלפי כל המאבק החשוב, עמו מתמודדים במסירות ותחת קיצוצים איומים של משרד החינוך(והיכן הרב מרגי יו"ר וועדת החינוך והיכן הרב גפני יו"ר וועדת הכספים? למה אין התקדמות מול בנט?)

    3. 1

      ךתגובה מס 2:
      למה אין התקדמות מול בנט, אתה שואל?? כי אין במה!!!
      באפשרותך אף לבדוק את נושא ההתערבות של ה מ ח ו ז החרדי התכנים- תגלה להפתעתך שהם לא היו (וגם אם בודדים- הרי שלא אכפו זאת…)
      איין כאן כל התבכיינות והציבור בהחלט לא מטומטם!!! הוא מבין מצויין לאן העסקונה האשכנזית מנסה להסיט את הדיון המהותי- האם בזכות המחוז החרדי מוגרה האפליה. מציגים זאת לציבור בצורה שיטחית (וכן, מה לעשות, אבל זה די נדוש הנסיון הזה, כי כולם כבר מבינים שזה לא נכון…) והראיה לכל זה- פרוש לא פצה פה בכל הנושא הזה!!! כלומר- גם הוא מבין שמשקרים את הציבור, והציבור לא אוכל את השקרים וההתבכיינות הזו של מנהלי הסמינרים והעסקנים, הוא העדיף לנקוט ב "שב ואל תעשה"….
      בקיצור- תבדוק קודם כל את הנתונים ואת האמיתות שלהם…